HELP! Voel ik nou weer stress opkomen? 8 tips om je stress momenten te verzachten!

Ja, jeetje het is weer zover. Zo’n moment dat er weer zoveel op je af komt dat je even weer gaat denken “hoe ga ik dit allemaal doen?”. En het is heus geen mega stress zoals ik die ken van toen ik nog bij Xenos werkte hoor maar even weer een…. Ja een momentje…

En ja, deze momenten heb ik liever niet. Ik plan graag dingen, ik hou van plannen, weten waar ik aan toe ben en weten hoe en wat er gaat gebeuren. Maar goed, dit heb je niet altijd in de hand. Zoals jullie weten ben ik nog druk aan de studie, daar zijn sinds afgelopen maand ook de stage/BPV opdrachten bijgekomen. Dit houdt dus in, meer werk! En houdt dus nog meer in, meer tijd! En die, tijd, is nogal een dingetje! Ik kreeg nu ineens BHV erbij en ik kende dat wel van Xenos en dat was de eerst keer 2 dagen ergens zitten en daar alle stof behandelen en je had je BHV in the pocket! Nu moet ik 12 modules eerst online afronden voor ik mag starten met de praktijk! Dus ja, dit gooit mijn planning in de war! Ik ben hierin dan weer een beetje autistisch ofzo, maandag studeer ik altijd, nu moet ik ineens BHV doen, eigenlijk wou ik ook nog hardlopen maar BHV kost tijd dus nee dat slaan we dan maar even over… En ja daar krijg ik beetje stress feelings van… Noem me maar een piepert maar iedere gek zijn gebrek! (vergeet niet dat ik ook nog 2 kids heb die mijn nachten graag nog even doormidden of in drieën knippen!)

Ik heb 8 tips gevonden! Eens kijken wat ik al deed of kan doen!


1. Ademhaling!
Haal 5 seconden diep in door je buik en 5 seconden weer uit. Als je dit ongeveer 3 minuten doet moet je al rustiger worden!
2. Ga knutselen of kleuren!
Tjah, dit komt altijd goed! Knutselen en kleuren is echt verstand op nul en lekker creatief bezig zijn. Ik word hier wel rustig van!

3. Doe na elke klus even niets!
Soms is het heerlijk om even te lummelen, even te staren of even niks te doen. Ga na het stofzuigen even lekker hangen op de bank of speel een spelletje op je telefoon, doe even niets.
4. Doe het Slow!
Ja, deze past dus echt niet bij mij en dit zal ook nooit iets worden. Iets langzaam doen? Ik sta eeuwig op de turbo.. Maar goed de tip kwam ter ore en misschien werkt het bij jullie, doe eens iets langzaam, dit moet ontspannend zijn!
5. Lees een boek!
Oke er blijkt een onderzoek te zijn waarin gebleken is dat een boek lezen je stress verminderd met 68%! Ik las eerder altijd heel veel nu met kinderen en mijn studie (ja ik lees een studieboek) lees ik nooit meer een lekker boek… misschien toch maar eens doen!

6. Naar muziek luisteren!
Ja dit moet ik meer doen.. het moet wel rustige muziek zijn maar daar houd ik ook wel van. Nu hoor ik enkel ‘kinderen voor kinderen’, ‘k3’ of de ‘muizendans’, dus ik moet mijn playlist maar eens updaten op spotify!
7. Omarm humor en lach!
Nou lachen is voor mij niet zo moeilijk, mijn kinderen maken mij ook vaak aan het lachen, heerlijk! Maar goed leuke gekke filmpjes kijken op youtube of andere gekkigheid kan ook goed zijn voor de lachspieren!
8. Ontspan even al je spieren!
Oke toen ik deze las moest ik aan mijn zwangerschapscursus denken, toen moesten we ook op de grond gaan liggen. Je moet beginnen met alle spieren aanspannen en dan vanaf je tenen richting je hoofd langzaam elke spier ontspannen en dat even vasthouden. Wij deden dat op een yoga matje  geen aanrader! Ik zou dit op bed proberen dan werkt het ongetwijfeld! Ik ga het testen! Haha

Nou, met mijn gedachte bij deze tips ga ik weer ontspannen! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Ook wel eens last van stress? Of vermoeidheid? Ik zou ze gewoon eens proberen, baad het niet schaad het niet!

Liefs,
Rianne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *