PCOS Diary

De vorige maand schreef ik over mijn diepgang met de paasdagen, maar hoe gaat het nu?
Ik ga elke maand bijhouden hoe het gaat, ook als het niet goed gaat!
Want ik besef als beste, dat afvallen niet vanzelf gaat. En dat je door diepe dalen moet om jezelf tegen te komen. Door PCOS gaat het moeizaam. Moeizamer dan bij een “normale” vrouw.
En daar mag best meer over verteld worden vind ik! 

Nadat ik schreef over de vele paaseitjes en het suikerbrood wat ik at, wist ik de draad aardig op te pakken. Ook het boek wat ik las, “Het energie vrouwen voedingscompas”, hielp me hier goed bij. Maar ja, ondanks de vele handvatten, was het niet makkelijk. 
Een koekje of een snoepje ging er snel in, zodra de kinderen ook iets aten.

Ook had ik best heftige klachten deze maand. Ik denk dat ik de kasten aardig leeg heb gegeten!
Maar ik maakte mij daar, zoals ik las in mijn boek, niet te druk om. Om stress te voorkomen in mijn lichaam. 
En stiekem vond ik het ook best lekker om weer eens chips te eten.

Toch zat er ergens nog dat stemmetje, ook al wilde ik dat niet…

Tijdens het zwemmen deed ik extra hard mijn best. Ik kon dat stemmetje in mijn hoofd toch niet onderdrukken…
Gelukkig merk ik wel dat mijn grenzen lager liggen en dat ik hier ook steeds beter naar luister!
Dus ondanks dat ik nog geregeld de fout in ga, doe ik dat wel steeds bewuster.

Mijn gewicht ging natuurlijk deze maand niet verder naar beneden. Maar gelukkig ook niet omhoog. Dat is voor mij al een hele winst!
Omdat ik natuurlijk niet elke maand alleen maar wil kunnen schrijven hoe ik faalde, heb ik wel steeds meer het gevoel dat ik verder moet. Voor mijn lichaam, voor mijn hoofd, voor mijn kleding, om mijn doelen te halen die ik in mijn hoofd heb bedacht. Namelijk een maatje die in elke winkel verkrijgbaar is. Een normale maat dan natuurlijk. Niet perse maatje 36 of nog lager. Een doel waarin mijn BMI niet meer gevaarlijk hoog is, maar gewoon (bijna) normaal.

Om hier te komen wil ik niet alleen mijn eetpatroon aanpassen, maar ook mijn beweging. Ik fiets alle dagen en vaak ook met een zware fietskar. Ik til hele dagen kinderen op mijn arm en loop geregeld de trap op en af. Met en zonder kind op mijn arm. Maar mijn lichaam is natuurlijk gewend aan deze dingen. Ik moet dus meer!
En ik heb genoeg oefeningen bewaard op mijn pinterest moodbord!
Nu het mooie weer er dan eindelijk echt aan lijkt te komen, wordt het tijd dat ik ook daadwerkelijk hier mee aan de slag ga!

De drive is er wel!

Dus daar ben ik de afgelopen week mee begonnen. Ook heb ik alle lekkere en zoete dingen weer laten staan. Ik ben allang blij dat ik het zo makkelijk weer op kan pakken.
Ik heb nu nog 12 weken tot de zomervakantie begint. Tot zolang heb ik een fijn en normaal ritme. Dus het moet lukken om er toch minstens weer een echte dalende lijn in te krijgen!

Wat doen jullie om voor de zomer weer in shape te komen?
Laten jullie wat meer eten staan, of ga je extra bewegen? En wat voor beweging doe je dan?
Ik lees graag jullie reactie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *