Zon, zee, strand en op avontuur in Costa Rica

Enige tijd geleden konden jullie al lezen dat ik op vakantie ging. Inmiddels ook alweer achter de rug en is de hectiek weer in volle gang.

Maar nu eerst Costa Rica, na 14 uur reizen was ik aangekomen op Juan Santamaria Sn Jose en zg ik mijn beste vriendinnetje weer na 4,5 maand. Zei was daar al sinds januari als engels lerares (jaloers makend ik weet het)

Eerste twee nachtjes waren we in Heredia, hier woonde ze, om verrvolgens onze reis te maken naar Monte Verde, ook wel cloud forest dorp. Hier kan je waanzig gafe zipline tochten maken, waaronder de langste van Latijns Amerika. 2000 meter lang hangend aan een kabel. Mega vet en een klein beetje spannend. Maar zo de moeite waard.

Vanaf hier naar Samara een plaatsje aan de atlantische kust. Super relaxed en even genieten van het strand. Een dag compleet verzopen, ook dat maakte niet uit. Het was nog steeds warm, we konden droog zitten bij het zwembad en hadden gezellig gezelschap.

Op het strand lekker kokoswater lurken uit een kokosnoot, wat wil een mens nog meer.

Vanaf daar gingen we naar Paquera, de reis op zich is al een avontuur te noemen. 4 uur in de bus, 1 uur op de ferrie en 1,5km lopen. Maar dan heb je ook wat. Een mega blokhut achtig huis met een privé strandje. Hier hebben we een avond kajak tocht gemaakt om zo de lichtende algen te kunnen zien. Dat was in een woord magisch te noemen. Helaas was het onmogelijk om foto’s te maken, wat een ervaring.

Na Paquera op naar Montezuma, 2,5 uur in de bus hobbelen en daar lekker nog een dagje relaxen aan het strand.

Dit is een dorp van wel helemaal 1,5 straat en bestaat voornamelijk uit verdwaalde hippies. Heerlijk relaxed en niemand maakt zich druk. Wij dus ook iet.

Helaas komt aan al het goeds een eind en vertrokken we weer naar Heredia om vanaf daar richting vliegveld te vertrekken.

Weer thuis m’n hondenkind opgehaald en de vakantie afgesloten met een laatste middagje strand. Heerlijk thuiskomen.

Dus ja nu zitten we meteen weer in de hectiek van het leven, en sparen voor de volgende vakantie, je leeft maar 1x tenslotte.

Ook heb ik weer wat meer rust in m’n koppie kunnen krijgen, en lukt het me goed m’n gedachten te verzetten zodra ik weer ga malen over het hoe en waarom van sommige situaties. Is er iets aan t veranderen? Bij nee dan loslaten en doorgaan, bij ja ok wat en doen.